Report from Nordic Game Awards

Alright, this was thought to be a long and epic report from Nordic Game Awards but I'm to lazy so I'll just write a short brief insead. (And I can't get the pictures from my phone to the computer at the moment so they will come later)

First off, we arrived late in a green and warm Malmö and got an awesome hotellroom

*insert pic of awesome hotellroom*

There was no time to fix the booth in the evening so we went up really early, and suprised the receptionist, and went to the event hall without breakfast. Just to realize that we couldn't enter the building...

Well inside we put up our box, and fixed the booth and then we had to mirrow the whoke thing and do it over... In the end we actually come through with a quite awesome booth!

*Insert pictures of booth*

Walkabout had been hurt during the transport and had some scars, and a missing button! So Peach and I went on an epic adventure to find some breakfast and a new button. After breakfast at Subway and some hours walking around in Malmö (and accidently enterd stores like the Since Fiction Bookstore and Shock) we almost gave up our search for a button.. But on our way back to the event hall a texile store suddenly appeard! We enterd, and there it was! The most awesome Walkabout-button ever! So we brought it back to our box and glued it (and my fingers....) with some supersupersupersuper glue someone had! I think it will never fall of again!

*insert pictures of the button*

The event wasn't so big, but it was an awesome contact area for Walkabout! I befriended many people at the convent and had much fun. Peach to, even if he doesn't admit it. The bad thing was that we didn't have any buissnes cards or flyers with us and it was so many people asking for them that I ended up with making handprinted cards!

*insert picture of card*

Even thought the event was small there was some awesome games there, and we bounded with some awesome people! There are a some games I want to hightlight and that is

Limbo
*insert short rewiew of Limbo*

Ilomilo
*insert short rewiew os Ilomilo*

I also want to metion The dreammachine that some old students (graduated 12 years ago) from Gotland has made. It has a really unice style *more info*
I also want to mention Malmö's game-school that showed many awesome games that they made in only 8 weeks! These students are really rad!

We had some more adventures, and missed some partys that I might talk about later while updating this entry with pictures and info about the mentioned games.

But now I'm going to sleep.

Over and out from Erry (and Peach)

*here it will be a picture of an awesome man we found on the streets of Malmö*

Mötesprotokoll 26/4-10

Idag hade vi sprintmöte ute på bryggan med var sin glass i handen. Vi har ett nytt system för mötena, där Peach står med ryggen mot vattnet när vi berättar hur det har gått. För varje avklarad sprint tar han ett steg bakåt och för varje misslyckad sprint ett steg framåt. Det betyder att om alla klarar sina sprintar kommer Peach att trilla i havet. Idag var det mycket nära. Ett steg till och han hade trillat i!

Dessutom skickar vi Peach och Erry till Malmö imorgon för att visa upp Walkabout på Nordic Game Awards. Det går lite hit och dit med det, men nu verkar de åtminstone ha lyckats lokalisera lådan. Vi som blev kvar får sitta här och hoppas att det går bra för dem.

Sprintar:

Per
Combatmöte
Bana till First Playable

Erry
Kontakta Love om music

Junior
Texturera vetrinskåp
Klar med bordet
+ 1 grej från miljölistan

Peach
Ta med badbyxor på måndag

Johan
First Playable

Ola
Fortsätt med grundanimationer

MacCoy
Fortsätt med grundanimationer

Niklas
Texturera flaska
Modellera och texturera 3 miljögrejer
GUI-design

Lusth
Modellera och texturera 3 miljögrejer
GUI-design

Marcus
if logg – tryck äntligen Emma
Logga på kontorsdörr


Mötesprotokoll 19/4-10

Det känns som att vi förlorade i princip hela förra veckan på att presentera vårt spel hit och dit för lärare som är ansvariga för att vi presterar. Hela onsdagen, till exempel, gick åt. Det beror dock på att vi inte nöjde oss med att sköta vår pitch av Midnight utan även stannade för att lyssna på resten av klassens spelidéer. Helt klart värt det, men det var en arbetsdag. Sedan gick ju hela torsdagen åt åt at gång på gång faila med att välja kurser inför höstterminen, vilket vi tydligen skulle göra...

Trots detta har vi fått en del gjort. Vi är ju en ganska stor grupp och när några är ute och failar kan de andra fortsätta jobba. Vi börjar få klart modeller på papperslaget vid det här laget.  Här är två fräscha utrenderingar, som även kommer upp på hemsidan.





Och här är sprintarna som vi komma missa den här veckan:

Animatörer:
Animera alla enheter (idle, walk, atk1, atk2). Det skall vara grundläggande animationer. De skall inte alls vara färdiga, men idén med animationen skall gå fram. Målet är att vi skall kunna ladda in alla enheter i Peachs Model Viewer nästa vecka.
Dessa enheter skall animeras:
MacCoy: Alla saxar och stenarnas Warrior och Summoner
Ola: Alla papper och stenarnas Ranger och Tank

Övriga sprintar för Ola:
Maila Victor ”victigt” stuff (riggade papper och saxar)
Fråga Steven om vem vi skall prata med om båset

Lusth:
Gör klar ornament till Vetrinskåp och Bokhylla
Möte om hemsidedesign
Möte om trailer

Junior:
Bygg en stol

Per:
Presentera design för Troels
Bygg en ljussättning i Max, som går att rendera
Trailermöte

Peach:
Inventarielista för båset
Prioritetslista för miljöartefakter
Unity Web Browser Model Viewer

Niklas:
Förbered presentationer med Per
if lista gör en miljögrej
Möte om hemsidedesign
Möte om trailer

 


Mötesprotokoll 12/4-10

Nu tycks vi vara tillbaka på banan igen. Vi blev alla mäkta förvånade förra veckan när Påsk hände. Plötsligt sprack alla former av schema- och planeringsliknande företeelser och folk kom och gick utan koll. Men nu är den lilla episoden över och nu kan vi nog börja jobba igen. Från och med den här veckan gäller alltså regler för arbetstider (regler som skulle ha trätt i kraft förra veckan, men det kom en jäkla högtid och bet oss):

Kontorstid: varje dag, 13.00- 17.00
Sprintmöte: måndag, 16.00
Lillsprint: torsdag, 16.00

Dessutom lär vi försöka ha små dagsmöten i början av varje dag och låta alla berätta vad de hade tänkt göra under dagen.

Och nu: Sprintar!

Marcus:
Fixa logga från Erry
Pengabox

Junior:
Bokhylla till trailern
Modellera klart vitrinskåpet
Jobba med Niklas på Paper Summoner

Johan:
Klar med Movement

Erry:
Gör klart loggan ffs

MacCoy:
Animera Scissors Ranger (3x animationer)

Ola:
Rigga massa papper
Rigga Scissors Tank

Lusth:
Försök till ornament på något jäkla skåp

Peach:
Arbeta med presentationer (presentationsteknik på tisdag och Big Game på onsdag)

Per:
Presentationer
Leveldesign v 3.0

Niklas:
Presentationer
Paper Summoner med Junior
Miljöstuff (fråga Junior)


RSS 2.0