Mötesprotokoll 29/3 -10
Idag fick vi applådera hela varvet runt, då många sprintar var avklarade. Vi applåderade till och med Junior i hans frånvaro, via telefon. Nu direkt efter mötet har vi sett till att städa hela kontoret och panta tornet med burkar som vi byggt upp i ett hörn. Totalt uppgick panten till drygt 160 kronor.
På tisdag påbörjar vi kursen som heter Big Game Projekt, vilket innebär att vi nu kommer att arbeta med Midnight på heltid. Det börjar alltså bli dags att bestämma arbetstider för kontoret.
Per
Stilmöte med Lust
- spika grafisk stil för miljö(med årtal och allt)
Marcus
Bättre efterforskning ang. visitkort
if logga – tryck Emma
Pengalåda och batteri till klocka
Peach
-
MacCoy
Animera sax ranger (walk, atk 1)
Ola
Sten tank idle
Sten summoner rigg och idle
Lusth
Möte med Per
Niklas
Storyboard
Paper summoner unwrap och textur
Erry
Loggan
Animera sten warrior (idle, walk)
Storyboard
22/3-10
Ingen hade klarat sin sprint till den här veckan. Alla hade haft massa annat att göra och inte ägnat en tanke åt Midnight. Däremot har vi varit i Stockholm över helgen och sett Alice i Underlandet i 3D, och den var så far beyond awesome att det inte ens är värt att börja beskriva hur det var.
Men här har vi i alla fall sprintarna för nästa vecka, och vi får hoppas att det blir lite mer gjort på den här. Vi avslutar ju de flesta av våra kurser nu i dagarna, vilket innebär att vi har mycket annat jobb att sköta, men också att vi snart kan koncentrera oss enbart på Midnight.
Sprintar:
Erry
Vektoriserad logga (prio 1)
Animera Rock Warrior (Idle och Walk)
Lusth
Artefaktlista med tidsuppfattningar för grafiken
Peach
Se till att få artefaktlista från Lusth
MacCoy
Fixa till animationer på Scissor Ranger (Idle, Walk, Atk1)
Köp Cola
Ola
Animera Rock Ranger (Idle, Walk, Atk1)
Junior
if Turnaround – Paper Summoner
Per
if Sara + Lousie, ta bilder
Testa leveldesignen
Niklas
Paper Summoner turnaround
Paper Tank unwrap och textur
Möte med Erry om storyboard
Marcus
if logga – tryck Emma
Efterforska visitkortsmöjligheter
Johan
Point-and-click movement
Mötesprotokoll 15/3-10
Den här veckan skall större delen av gruppen bygga var sin capture-the-flag-level i UDK och ingen har tid att jobba så värst mycket med Midnight. Lite skall vi nog få gjort dock.
Vi har påbörjat arbetet med en cinematic trailer som Smör skall göra. Per och Marcus har skrivit ihop ett manus och nu är det dags för mig och Erry att översätta det till ett storyboard. Det projektet har urartat i att bli lite av experiment. Vi vill se hur bra det går för oss när alla inte är involverade i precis allt, vilket har lett till att vi i aktivt utesluter folk ur delar av processen. Det gör dem lite grumpy, men det är inget illa ment alls.
Hemsidan är uppe i alla fall. Där kan man nu läsa lite om spelet och om de olika lagen. Här är adressen: http://www.walkabout.rindi.com/midnight/home.htm
Och nu till veckans sprint:
Niklas
Paper Summoner Turnaround
Förberedande möte med Erry om storyboard
(Kom ihåg på torsdagens lillsprint: Paper Tank textur)
Johan
Börja med point-and-click movement
Peach
Artefaktlista för kod
Per
Prata med FMA-Sara och få bilder
Hjälp till med artefaktlista för kod
Ola
Animera Rock Ranger (idle, walk, atk1)
Lusth
Motivational wallpapers
Tidsuppfattning för grafikartefakter
MacCoy
Fixa till animationer på Scissor Ranger (idle, walk, atk)
Köpa Cola
Junior
if turnaround – modellera Paper Summoner
Modellera klart Vågen och börja med Öltunnan
Erry
Vektorisera Lucid Dreams-loggan
Animera Rock Warrior (Fight) Idle (kom ihåg att de står i t-pose från början)
If idle – animera walk
Marcus
if vektoriserad logga – tryck Emma
Mötesprotokoll 8/3-10
Stina (Smör) har frivilligt anmält sig att göra en cinematic trailer för Midnight. För att möjliggöra detta skall vi få fram ett manus och en storyboard till henne. För manus står Marcus och Per. För storyboarden står Erry och Niklas.
Vi har även kommit på att vi vill snacka med någon trevlig föremålsantikvarieflicka om vad vi skall ha för arkitektur och inredning på vår level. Det tog Marcus ungefär en och en halv minut att få tag på en FMA-flicka, så det gick nästan lite för lätt. Förhoppningsvis kommer det att leda till häftiga resultat och en ordentlig och genomgående stil på vår level.
En idé som Marcus har kämpat för länge är att vi skall ha en lillsprint varje torsdag då vi kollar upp vad alla gör och hur långt de har kommit. Nu har vi sagt så att Marcus kommer snubbla in på kontoret på torsdag och säga åt oss att det är dags för lillsprinten.
Och nu till den stora veckosprinten:
Erry:
Vektorisera Lucid Dreams-loggan
Animera Rock Warrior (Fight) Idle (kom ihåg att de står i t-pose från början)
If idle – animera walk
MacCoy:
Animera Scissor Ranger walk och idle
Johan:
Klar med lobbyn
if klar – flytta enheter (point-and-click)
Marcus:
Kontakta Tryck-Emma
Arbeta med Per på ett trailermanus
Få ihop en ordentlig cola-lista
Stör oss på torsdag
Peach:
Fixa en ordentlig artefaktlista i Excel, så att vi kan få ordning på progress-baren
Per:
Få upp FTP-servern
Manus med Marcus
Kolla närmare på vertex-animationer och om du kan tämja Unity
Lusth:
Kontakta FMA-Sara och ha möte om rummets stil (bjud in Marcus och Per också)
Ola:
Rigga de återstående stenarna (summoner och ranger)
Animera Rock Tank ilde och attack1
Junior:
if turnaround – modellera Paper Tank
Uppdatera stentexturer
Avskarva saxtexturer
Niklas:
Paper Tank Turnaround
Paper Warrior unwrap och textur
Gör hemsidan uppladdningsbar (kräv designdokument från Per)
Tanken är alltså att vi skall ha en version av Midnights hemsida som är färdig nog att visa upp till början av nästa vecka. Så alla ni som har råkat snubbla in här men inte har den blekaste aning om vad det är för spel vi egentligen gör måste bara vänta i någon vecka till innan det börjar dyka upp mer information och bilder på hur det går för oss.
Mötesprotokoll 1/3-10
Johan
Arbeta på en Lobby
Snacka lite med Micke
Peach
Sitta och vara tjock
Tjata på Ola och Erry
Marcus
Sätt upp FTP-servern
Köp cola
Lusth
Moodboard, color keys och concept för enviorment
Ola
Rigga stenar (2)
Kolla upp vertisanimation
Ge saxtank till Erry
Junior
If turnaround – modellera papper
Niklas
Paper warrior turnaround
Unwrap Paper Ranger
Jag hade tänkt börja skriva in en mer casual kommentar i slutet av varje protokoll, men det var ju synd att jag skulle börja just den här vecka då vi alla är jättetrötta. Vi har level design workshop med gästföreläsare i Unreal Developer Kit från nio till sex varje dag hela veckan, och vi orkar knappt sitta upprätt redan nu efter första dagen. Men vi har hittat Johan i alla fall...
Niklas