Nordic Game Jam

Nu är vi i farten!
Vi lämnade visby tidigt på torsdagmorgonen för att komma till den plats vi nu är på, nämligen Nordic Game Jam.
Nordic Game Jam är ett event där man på 48h ska skapa ett komplett spel. Vi fick under första dagen tipsen om att det var dumt att göra ett spel i 3D eller ett multiplayerspel via nätverk. Så i sann Lucid Dreams anda så var vi tvungna att göra ett spel med båda.

Hur går det så här långt?

Peach: Kaotiskt...
Lusth: Awzome!
Per: Hopplöst och roligt.
Erry: Its Najs.
Niclas: Kom och titta på weirdo snö.
Marcus: Sömn är överskattat! (trots att jag alltid somnar först)

Så som ni märker är läget under kontroll och allt fortskrider som vanligt.

Tänkte att vi slänger upp en mockup som ni kan stirra på. Btw så heter spelet "No Donkey"


Mötesprotokoll 25/1-01

Denna veckas sprintmöte har varit endast för grafiker. Vi har kollat igenom vad som är klart och vad som är kvar att göra.

Detta är klart:
Sax-warriorns UV-unwrap
Ja, det var väl allt.  Sax-warriorn börjar se ut att vara klar men ingenting är faktiskt hundra procent färdigt.

Detta skall göras till nästa måndag:

MacCoy
UV-mappa sax-tanken
Run animation på sax-summonern

Lusth
UV-mappa och texturera allt som blir klart.

Junior
Modellera sten-tank, och göra klart hela modellen med texturer och allt.

Ola
UV-mappa sax-summonern.
Sax-warriorns run animation skall bli klar, men det kanske inte är Ola som gör den.

Niklas
Turnarounds på Sten-summonern och sten-rangern


Titta! Bloggen lever!

Mötesprotokoll 18/1-10



Walkabout

Walkabout bör släppas, men för det behöver Peach bygga klart leveleditorn. Han säger att editorn typ är klar, men att han inte träffar Per tillräckligt ofta. Per skall nu testa editorn till nästa vecka.

Vad gäller kontorslokal kan vi välja mellan Gip och Rindi. Vi föredrar Rindi, men en massör bor där just nu. Om han flyttar ut flyttar vi in. VI behöver inte kontor än.



Midnight

Leveldesign

Per har suttit och gjort en massa rum i Google Skecthup. Marcus vill in. Inte i rummen alltså, utan i designandet.

Vi har studerat skillnaden mellan en funktionell stol, en som du kan klättra över och/eller interagera med (gärna en fåtölj), och en fin stol, som du bara kan gå under.

Per borde bygga en boxlevel i Unity och gå runt i den med en liten gubbe, för att se hur långa avstånden blir och hur tråkigt det är att gå.

Programmering

Johan är mycket upptagen denna vecka, men nästa vecka är allt annat klart och då börjar han med Midnight. Per och Johan skall träffas, för Johan behöver veta vad tusan han skall programmera.

Animation

Ola och MacCoy vill titta på varandras animationer innan de spikas. Animationerna alltså...

Men innan dess måste modellerna byggas om!

Alla saxmodeller skall få nålar, trådar och extra skruvhuvuden. Summonens fingrar skall spreta. Close combat-saxen skall ha aningens mindre saxhänder.



Concept art

Frågan skjuts upp tills vidare, ty att få klart uppdateringarna på modellerna är viktigare. Ikväll arbetar alla tillgängliga grafiker med att modellera och unwrappa saxarna.



Övrigt

Vi har blivit bjudna av skolan till Nordic Game Jam den 29 januari, alltså om typ en vecka, och naturligtvis tackade vi ja. Vi vet inte riktigt vad vi skall göra där, hur vi skall komma dit, eller ens vilken stad det är i, men det löser sig säkert.

Vi skall även komma ihåg att åka till Nordic Game Awards den 29 april. Då kan det vara bra att ha Walkabout klart.


RSS 2.0